Szanowni Pracodawcy,
informujemy, że z dniem 1 października 2023 roku Ochotnicze Hufce Pracy wprowadziły możliwość elektronicznego rozliczania również umów o refundację, które zostały zawarte przez Państwa w formie tradycyjnej – papierowej. W tym celu należy wejść na stronę https://e-refundacja.ohp.pl , założyć konto i złożyć wniosek o dostęp do umów, które chcecie Państwo rozliczać elektronicznie. Ponadto istnieje także możliwość rozliczania finansowego umów już zawartych przez organizacje reprezentujące pracodawców na podstawie dostępu udzielonego organizacji przez OHP lub Pracodawcę. Przypominamy również, że obsługa finansowa umów o refundację wiąże się także z posiadaniem podpisu kwalifikowanego ze strony pracodawcy lub organizacji.
Od stycznia 2023 roku zapraszamy Pracodawców do skorzystania z elektronicznej formy składania wniosków realizowanych przez Ochotnicze Hufce Pracy:
- zawarcie umowy o refundację wynagrodzeń pracowników młodocianych,
- zwrot poniesionych kosztów (wypłatę refundacji wynagrodzeń pracowników młodocianych).
Do złożenia wniosków niezbędne jest korzystanie z kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Aby skorzystać z elektronicznej formy składania wniosków, wystarczy wejść na stronę: https://e-refundacja.ohp.pl do panelu pracodawcy i założyć konto, a następnie uzupełnić i przesłać wniosek zgodnie z prezentowanymi wskazówkami. Logowanie do serwisu e-refundacji możliwe jest również poprzez profil zaufany (login.gov.pl), należy jednak pamiętać, aby wysyłane elektronicznie dokumenty były podpisane podpisem kwalifikowanym.
W razie problemów lub wątpliwości podczas korzystania z e-refundacji, zapraszamy do skorzystania z instrukcji użytkownika zawierającej zrzuty ekranów z komentarzami do każdego kroku.
E-refundacja ułatwi Państwu proces otrzymania refundacji bez konieczności udawania się do jednostki OHP.
Już dziś zapraszamy do skorzystania ze zdalnego sposobu składania wniosków.