• Kontrast strony

Niskie poczucia własnej wartości, poszukiwanie sensu życia, stany lękowe, brak wsparcia ze strony najbliższych, przemoc w rodzinie - to częste problemy z jakimi borykają się nastolatkowie. 17 maja obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Telefonów Zaufania dla Dzieci i Młodzieży jako forma wsparcia dla osób, które nie mają do kogo zwrócić się o pomoc.


Całodobowe telefony zaufania i czaty internetowe działają, aby wspierać dzieci i młodzież w obliczu kryzysu systemu psychologicznej opieki zdrowotnej. Statystyki wskazują, że sytuacja od wielu lat się pogarsza, a z badań wynika, że już co drugi nastolatek padł ofiarą przemocy rówieśniczej, co szósty się okaleczał, a aż 7 proc. przyznaje się do próby samobójczej.

Aby dać młodzieży wiedzę, gdzie szukać pomocy, wychowawcy 9-19 Hufca Pracy w Dębicy zorganizowali akcję informacyjną na temat telefonów zaufania dla dzieci i młodzieży. Skupiliśmy się na dwóch całodobowych infoliniach:  800 12 12 12 – to telefon zaufania Rzecznika Praw Dziecka  i 116 111 – gdzie konsultantami są psycholodzy i pedagodzy z Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę oraz na czacie internetowym – czat.brpd.gov.pl.

Uczestnicy dostali broszurę informacyjną na temat telefonów zaufania dla młodzieży, w szkole zaś uczniowie przygotowali gazetkę na ten temat.

Autor tekstu i zdjęć: Adriana Duda

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej znajdziesz w Polityce prywatności. Dowiedz się więcej.