• Kontrast strony

24 lipca 2023 r. młodzież z Centrum Kształcenia i Wychowania OHP w Szczawnicy-Jabłonce rozpoczęła swoją przygodę na podkarpaciu – w ramach akcji „Wypoczynek z OHP – 2023”.

Pierwszym punktem naszych wakacji był spacer ścieżką dydaktyczną „Szlakiem iwonickich wód leczniczych”, która doprowadziła nas do źródła Bełkotka i na górę Przedziwną (552 m n.p.m.). Po drodze zrobiliśmy sobie krótki odpoczynek przy Tężni solankowej, by pooddychać powietrzem nasyconym cennymi mikroelementami. Zwiedziliśmy także zabytki miasta: Pijalnię, Bazar oraz Park Zdrojowy.

Wakacje z OHP 2023 Iwonicz 01

W kolejnym dniu wybraliśmy się na Żabią Górę (549 m n.p.m.), gdzie zachwycił nas, roztaczający się na okolicę, wspaniały widok. Popołudnie spędziliśmy spacerując.  Zwiedziliśmy: Drogę krzyżową i Golgotę Narodu Polskiego znajdującą się przy Alei Parkowej im. Jana Pawła II, następnie podziwialiśmy dąb szypułkowy  pomnik przyrody ożywionej oraz przeszliśmy wzdłuż Alei Zasłużonych dla miasta.

Wakacje z OHP 2023 Iwonicz 03

Trzeciego dnia naszej wakacyjnej przygody udaliśmy się do Muzeum Przemysłu Naftowego i Gazowniczego im. I. Łukasiewicza. Tam zapoznaliśmy się z historią najstarszej na świecie  i nadal działającej – kopalni ropy naftowej. Zobaczyliśmy dwa oryginalne szyby naftowe z XIX w. o nazwach „Franek” i „Janina”. Kolejnym punktem naszej wyprawy był spacer ścieżką przyrodniczo- historyczną „Tam gdzie chadzali wojowie” w miejscowości Wietrzno. Dzień zakończyliśmy odpoczywając i regenerując siły na basenie.

Wakacje z OHP 2023 Iwonicz

Czwartek to bardzo aktywnie spędzony dzień. Zaraz po śniadaniu wyruszyliśmy w drogę. Pierwszym punktem naszej wyprawy była wizyta w Centrum Dziedzictwa Szkła w Krośnie. Tam mieliśmy możliwość poznania tajników wypalania szkła, zwiedziliśmy pracownie zdobnictwa oraz podziwialiśmy piękne wyroby codziennego użytku, jak i fascynujące dzieła sztuki.
Następnie przenieśliśmy się w magiczny świat czekolady za sprawą wizyty w Pijalni Czekolady M. Pelczar Chocolatier w Korczynie, gdzie podglądaliśmy proces wytwarzania czekolady „od ziarenka do tabliczki”. Degustowaliśmy rożne smaki czekolad, uczestniczyliśmy w seansie filmowym poświęconym produkcji przysmaku. Ostatnim punktem tego dnia była wizyta w Zamku Kamieniec w Odrzykoniu i rezerwacie Prządki, gdzie wędrowaliśmy ścieżką przyrodniczo- edukacyjną.

Wakacje z OHP Iwonicz 11

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej znajdziesz w Polityce prywatności. Dowiedz się więcej.