• Kontrast strony

W dniach 19-28 sierpnia grupa 20 uczestników z Hufca Pracy w Świdniku wzięła udział w letnim wypoczynku młodzieży pod hasłem „Roztocze na sportowo” w  ramach „Aktywnego wypoczynku z OHP – 2022”.

W trakcie 10-dniowego pobytu na Roztoczu młodzież uczestniczyła w wielu wycieczkach krajoznawczo-turystycznych oraz imprezach sportowo-rekreacyjnych. Sama podróż na Roztocze została urozmaicona zwiedzaniem Szczebrzeszyna, który  jest znany każdemu Polakowi za sprawą wiersza Jana Brzechwy „W Szczebrzeszynie chrząszcz brzmi w trzcinie...”.

Po dotarciu do Krasnobrodu, rozpakowaniu i zakwaterowaniu oraz zjedzeniu pysznego posiłku udaliśmy się na wycieczkę krajoznawczo-zapoznawczą z miejscem naszego wypoczynku. Krasnobród jest nazywany sercem Roztocza. Jego nazwa pochodzi od słów „krasno” i „bród”, co oznaczać miało malownicze miejsce położone nad rzeką. To ładne tereny, z wieloma atrakcjami porozrzucanymi po okolicy. Na pierwszy ogień zwiedzania wzięliśmy Muzeum Wieńców Dożynkowych oraz Muzeum Wsi Krasnobrodzkiej, gdzie zgromadzono grupę eksponatów przedstawiających wypchane zwierzęta, ususzone rośliny, czy narzędzia pracy dawnych rzemieślników.

Następnego dnia powędrowaliśmy do kapliczki świętego Rocha. Sama kaplica nie zrobiła na nas takiego wrażenia, jak trasa do niej. Według przekazów – podczas epidemii dżumy – Marysieńka Sobieska umieściła w kapliczce obraz św. Rocha, który jest patronem ludzi chorych na choroby zakaźne. Sama odzyskała swoje zdrowie właśnie podczas wizyty w Krasnobrodzie.

Kolejne dni okazały się jeszcze bardziej aktywne. Zwiedzaliśmy Zamość z Rynkiem Wielkim oraz Ratuszem, urzekające kamienice ormiańskie, bramę Lwowską, pałac Zamoyskich oraz pomnik Jana Zamoyskiego. Dech w piersi zapierały eksponaty wystawione w muzeum broni i fortyfikacji „Arsenał”. Nie zabrakło nas również w przepięknym miejscu, jakim jest zamojskie ZOO. Przywitały nas niedźwiedzie, tygrysy, hipopotamy, żyrafy i wielbłądy.  Poznaliśmy gazelę, szopy, strusie oraz wiele innych ciekawych mieszkańców ogrodu zoologicznego. W sumie żyje tu ponad 260 gatunków zwierząt.

Dalsze dni upływały na wycieczkach turystyczno-krajoznawczych. Zwiedziliśmy Zwierzyniec z Roztoczańskim Parkiem Narodowym i stawami Echo, hodowlę konika polskiego, kościół na wodzie i zabytkowy browar. To nie koniec atrakcji. Zwiedziliśmy Susiec z „szumami” na rzece Tanew oraz „Czartowe Pole”,  Józefów z kamieniołomami  i fontanną ze zwierzętami Roztocza na rynku. W Bełżcu zwiedziliśmy Muzeum i Miejsce Pamięci, gdzie młodzież mogła obejrzeć wystawę „Między życiem a śmiercią. Historie pomocy w czasie Zagłady”. Ekspozycja prezentuje pochodzące z dwunastu krajów Europy historie osób niosących pomoc Żydom prześladowanym w czasie II wojny światowej oraz relacje ocalonych.

Najbardziej aktywnym dniem był dzień spływu kajakowego na rzece Tanew. Wszyscy okazali się poszukiwaczami przygód, którzy szukają aktywnego wypoczynku oraz są miłośnikami obcowania z naturą.

Po pierwszym intensywnym tygodniu, przyszedł czas na odpoczynek na plaży oraz kąpiele słoneczne. Grupa korzystała ze słońca i brała udział w licznych grach i zabawach zorganizowanych przez opiekunów. Nie zabrakło piłki plażowej, kometki oraz gry w ringo. Wieczorami były organizowane ogniska z pysznymi kiełbaskami.

Z wypoczynku młodzież wróciła z dużym bagażem pełnym wspaniałych wspomnień oraz naładowaną energią na nowy rok szkolny.

Roztocze na sportowo 2

Roztocze na sportowo 1

Kadra Hufca Pracy w Świdniku

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej znajdziesz w Polityce prywatności. Dowiedz się więcej.