
Numer 116 111 – To telefon zaufania - jak sama nazwa wskazuje, możemy zadzwonić i zaufać osobie znajdującej się po drugiej stronie. Telefon zaufania jest bezpłatną infolinią, czynną siedem dni w tygodniu, z której mogą korzystać osoby potrzebujące pomocy, które z różnych powodów nie potrafią sobie poradzić, a co najgorsze nie widzą sensu życia.
Na telefon zaufania najczęściej dzwonią osoby, które są w trudnych sytuacjach życiowych, ale także ofiary przemocy, fizycznej, psychicznej czy seksualnej. Młodzież często obawia się zaufać swoim bliskim, którzy niekiedy wykazują brak zrozumienia w danej sprawie. Dlatego jeśli potrzebujesz pomocy, czujesz lęk lub potrzebujesz rozmowy – zadzwoń, a na pewno ktoś Cię wysłucha i pomoże rozwiązać problem.
W związku z obchodami Międzynarodowego Dnia Telefonów Zaufania dla Dzieci i Młodzieży uczestnicy 11-3 Hufca Pracy w Pruszczu Gdańskim wzięli udział w pogadance tematycznej o działalności Telefonu Zaufania oraz wykonali ulotki informujące promujące infolinię.
- Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży - 116 111
- Dziecięcy Telefon Zaufania uruchomiony przez Rzecznika Praw Dziecka - 800 12 12 12
- Czat internetowy - https://brpd.gov.pl/sos-czat/ (Czat nie wymaga logowania, ani instalowania aplikacji)
Autor tekstu: Marzena Starsierska
Autor zdjęć: Marzena Starsierska