
Problem hejtu w Internecie jest coraz częstszym zjawiskiem i może powodować dramatyczne skutki. Według badań, co trzeci nastolatek zmaga się w sieci z poniżającymi, bądź nienawistnymi treściami, które są kierowane do innych internautów. Młodzież hufca przyłączyła się do akcji Fundacji Orange pod hasłem #jestnaswięcej. Celem akcji jest ukazanie sprzeciwu wobec hejtu, oraz solidarności z ofiarami negatywnych zjawisk występujących w Internecie. Uświadomienie, że hejt może przybierać różną formę, począwszy od filmu, grafiki, czy choćby utworu muzycznego była dla młodych ludzi niemałym zaskoczeniem. Szczególnie, gdy ich treść nie jest wulgarna, czy też nie wyśmiewa wprost upokarzanej osoby. Uczniom, szczególnie tym najmłodszym, najtrudniej jest poradzić sobie z atakiem. Warto więc zwalczać hejt i nie pozostawać obojętnym wobec takich działań, gdyż wraz z brakiem reakcji na hejt rośnie przyzwolenie na taką formę wyrażania opinii. Jednak, jak informują organizatorzy akcji, trolle i hejterzy wciąż stanowią mniejszość. Dlatego #jestnaswięcej podąża w kierunku działań mających na celu budowanie kultury dialogu i szacunku do drugiego człowieka. Kampania społeczna, której ambasadorami są Tomson i Baron z zespołu Afromental, pokazuje, że kulturalni internauci stanowią większość i by powtrzymać zjawisko nienawiści w sieci warto uczyć młodych reagowania na hejt. Akcja #jestnaswięcej, której symbolem stała się jedna pomarańczowa sznurówka wpleciona w but, jest skierowana do młodzieży, a także do rodziców i wychowawców.
Autor zdjęć: Magdalena Kumaniecka