• Kontrast strony

25 stycznia br. W Młodzieżowym Centrum Kariery w Augustowie odbyły się zajęcia „Jak mówić, by nas słuchano”. Podczas spotkania doradca zawodowy zapoznał uczestników z definicją komunikacji interpersonalnej i rodzajami porozumiewania się, a także omówił model komunikacji symetrycznej.

Komunikacja stanowi podstawę relacji z drugim człowiekiem. Jest to oczywista, a zarazem bardzo ważna umiejętność. Często jesteśmy przekonani, że wszystko o czym mówimy dociera do naszego rozmówcy. Dopiero, gdy pojawiają się trudności lub konflikty, zastanawiamy się, jak to się dzieje, że jesteśmy niewłaściwie rozumiani. I wtedy okazuje się, że porozumiewanie się z drugim człowiekiem jest trudną i złożoną sztuką.

Doradca zawodowy wyjaśnił, jak sprawić, aby nasz przekaz nie męczył odbiorcy, a także zwrócił uwagę na to, że ważne jest nie tylko to, jak się mówi, ale również to, jak się słucha innych osób.

Autor tekstu i zdjęcia: Joanna Giedrojć – doradca zawodowy Młodzieżowego Centrum Kariery w Augustowie

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej znajdziesz w Polityce prywatności. Dowiedz się więcej.