
1 grudnia w Rzeszowie odbyła się Giełda Pracy dla osób niepełnosprawnych. Pracodawcy przygotowali oferty zatrudnienia na różne stanowiska - od osoby sprzątającej, portiera, pracowników gospodarczych po pracownika biurowego, pracowników ochrony czy kontrolera jakości. Przedsięwzięcie przygotowane zostało przez Fundację Aktywizacji Osób Niepełnosprawnych oraz Polską Organizację Pracodawców Osób Niepełnosprawnych.
W Giełdzie Pracy udział wzięło 15 pracodawców oferujących kilkadziesiąt miejsc pracy a informacji dotyczących różnych obszarów wsparcia osobom odwiedzającym udzielali pracownicy Powiatowego Urzędu Pracy, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Wydziału Zdrowia Urzędu Miasta Rzeszowa, Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rzeszowie, Państwowej Inspekcji Pracy oraz Zakładów Aktywizacji Zawodowej.
Wśród wystawców swoją ofertę zaprezentowała także Podkarpacka Wojewódzka Komenda OHP. Pośrednik pracy oraz specjalista ds. rozwoju zawodowego z Centrum Edukacji i Pracy Młodzieży w Rzeszowie zapoznali osoby poszukujące pracy z ofertami pracy stałej i krótkoterminowej, jakimi dysponuje rzeszowskie Młodzieżowe Biuro Pracy. Odwiedzając stoisko OHP można było uzyskać nie tylko informację na temat zatrudnienia, ale również zapoznać się z ofertą szkoleń proponowaną przez jednostki organizacyjne PWK oraz poznać zasady funkcjonowania sieci EURES.
Dla osób poszukujących pracy uczestnictwo w Giełdzie Pracy było doskonałą okazją do zapoznania się z wymaganiami potencjalnych pracodawców. Przedsięwzięcie umożliwiło osobom niepełnosprawnym poszukującym pracy na przeprowadzenie wstępnych rozmów kwalifikacyjnych, a pracodawcom rozpoczęcie procesu rekrutacyjnego i bliższy kontakt z przyszłymi pracownikami.
W imprezie wzięły także udział firmy proponujące projekty i staże, z których mogą skorzystać osoby z niepełnosprawnościami.
Autor tekstu i zdjęć: Bartosz Stec pośrednik pracy MBP Rzeszów