Młodzież z żyrardowskiej jednostki 7 – 22 HP uczestniczyła w zajęciach służących poszerzeniu wiedzy na temat mechanizmów funkcjonowania demokratycznego państwa i społeczeństwa obywatelskiego...
- Była to taka praktyczna lekcja demokracji i samorządności zorganizowana również i w celu zachęcenia młodzieży do podejmowania własnych inicjatyw. Dała ona naszym podopiecznym narzędzia do myślenia krytycznego, rozwiązywania problemów i podejmowania świadomych decyzji obywatelskich. Wsparła także rozwijanie umiejętności społecznych, które są przydatne w każdym aspekcie życia, gdyż edukacja dla demokracji „przekształca” młodzież w zaangażowanych, kompetentnych i odpowiedzialnych obywateli, a to stanowi fundament każdej zdrowej demokracji – argumentowali wychowawcy.
- Młodzi ludzie mieli możliwość zapoznania się z zapisami nadrzędnego aktu prawnego regulującego życie w naszym kraju. Dyskutowali o równości praw i obowiązków, sprawiedliwości społecznej, wolności myśli, sumienia, wyznania... Na zakończenie rozwiązali dwa zadania pn. labirynt i kod kreskowy.
- Jednym z głównych celów edukacji demokratycznej jest przygotowanie młodych ludzi do bycia aktywnymi obywatelami. Pozwala ona na zrozumienie, że każdy obywatel ma swój głos i wpływ na decyzje podejmowane w kraju, promuje także szacunek dla różnorodności kulturowej, religijnej i światopoglądowej. Uczy młodzież, jak tworzyć społeczeństwo, które szanuje prawa i godność każdej osoby – mówili wychowawcy.