• Kontrast strony

Funkcjonowanie w świecie cyfrowym powoduje, że e-wizerunek staje się ważnym elementem postrzegania nas przez innych. Jak budować go właściwie w procesie poszukiwania pracy dowiedzieli się uczestnicy spotkania organizowanego dnia 27 czerwca przez pracowników rozwoju zawodowego Centrum Edukacji i Pracy Młodzieży w Tarnowie.

Szkolenie z inicjatywy własnej pod nazwą „Budowanie e-wizerunku, jako narzędzie poszukiwania pracy” zostało zorganizowane przez specjalistę ds. rozwoju zawodowego tarnowskiego CEiPM. Biorąca udział w spotkaniu młodzież nabyła wiedzę i umiejętności w zakresie zasad budowania profesjonalnego wizerunku w sieci oraz sposobów wykorzystania tego narzędzia podczas poszukiwania zatrudnienia.

– Budowanie e-wizerunku staje się istotnym elementem w poszukiwaniu zatrudnienia. Internet wkroczył we wszystkie sfery naszego życia, w tym w sferę zawodową. Poprzez obecność na portalach networkingowych oraz społecznościowych w świadomy lub nieświadomy sposób budujemy swój e-wizerunek, nie tylko w oczach znajomych, ale również potencjalnych pracodawców – mówi Katarzyna Chrzanowska, doradca zawodowy MCIZ w Tarnowie prowadząca pierwszy moduł spotkania.

Sama obecność w Internecie jest sposobem na tzw. pasywne poszukiwanie zatrudnienia. Jeżeli profil kandydata na portalach networkingowych jest rzeczowy, kompletny i atrakcyjny, to jest to warunek wystarczający, aby potencjalni pracodawcy czy rekruterzy sami wychodzili do nas z ofertami pracy. Budowanie wizerunku w sieci jest więc najlepszą inwestycją w rozwój i naszą „furtką” do zdobycia zatrudnienia.

Drugi moduł poprowadziła Kinga Brożek pośrednik pracy, asystent EURES przedstawiając młodym ludziom możliwości sieci Europejskich Służb Zatrudnienia (EURES), wspierającej mobilność w zakresie zatrudnienia na poziomie międzynarodowym w krajach Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG).

– Podczas szkolenia dowiedziałam się, jak bezpiecznie wyjechać do pracy za granicą. Ponadto uświadomiłam sobie, że podczas codziennej aktywności w Internecie budowana jest moja marka. Warto więc zadbać, aby nasz e-wizerunek był pozytywny i pracował na naszą korzyść – twierdzi jedna z uczestniczek spotkania.

Fot. 1. Kinga Brożek, pośrednik pracy, asystent EURES prezentuje uczestnikom szkolenia możliwości sieci EURES

Fot. 2

Fot. 2. Katarzyna Chrzanowska, doradca zawodowy MCIZ w Tarnowie, przedstawia młodzieży sposoby budowania e-wizerunku

Tekst – Katarzyna Chrzanowska
Zdjęcia – Urszula Ziejka

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej znajdziesz w Polityce prywatności. Dowiedz się więcej.