• Kontrast strony

11 grudnia Młodzieżowe Centrum Kariery w Jabłonce zorganizowało zajęcia dla uczestników z CKiW OHP w Szczawnicy (filia Jabłonka) na temat kreowania wizerunku osobistego na przykładzie postaci Świętego Mikołaja.

Doradca zawodowy poprowadził zajęcia, których celem było wyznaczenie i wskazanie czynników wpływających na kształtowanie naszego wizerunku i jego odbiór przez społeczeństwo. Podczas zajęć uczestnicy dowiedzieli się z jakich elementów składa się wizerunek: wygląd zewnętrzny, komunikacja werbalna i niewerbalna, zachowanie i maniery, wartości i etyka, umiejętności, kompetencje i reputacja oraz styl życia. Doradca odniósł się do ważnego zdania zakorzenionego w naszej kulturze „Jak cię widzą, tak cię piszą”. Ustalono, że najważniejszą i podstawową zasadą przy tworzeniu wizerunku powinien być szacunek dla innych i do siebie. W przekazie do uczestników zaznaczono także, że wizerunek nie jest tym, co my sami o sobie myślimy, ale co myślą o nas inni. Postać Świętego Mikołaja została przedstawiona jako przykład stworzenia nowego wizerunku, wykreowanego dla popkultury masowej przez komercjalizację. Święty biskup pojawił się w nowej odsłonie i dzisiaj Mikołaj jakiego znamy, to postać stworzona przez jedną z firm czyli uśmiechnięty mężczyzna w czerwonym przebraniu.

Podsumowaniem zajęć było stworzenie przez grupę wizerunku wybranych przez siebie zawodów za pomocą gry „Mafia”, w którą zaangażowano wszystkich uczestników zajęć. Ta niekonwencjonalna forma spotkania pozytywnie zaintrygowała młodych ludzi.

Fot. 1  Doradca zawodowy Karolina Stechura podczas zajęć z uczestnikami z Jabłonki

Fot. 2

Fot. 2 Uczestnicy w trakcie gry „Mafia”

 

Tekst i zdjęcia – Barbara Pilch

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej znajdziesz w Polityce prywatności. Dowiedz się więcej.