• Kontrast strony

W dniu 2 czerwca, doradca zawodowy grajewskiego Młodzieżowego Centrum Kariery, przeprowadził zajęcia z uczniami klasy trzeciej Branżowej Szkoły I stopnia w Wojewodzinie. Prowadząca przedstawiła najważniejsze wskazówki dotyczące przygotowania się do rozmowy kwalifikacyjnej. Uczestnicy Hufca Pracy zapoznali się z technikami skutecznego pisania CV i listu motywacyjnego.

Z uwagi na specyficzny okres spowodowany epidemią koronawirusa, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2020 r., uczniowie klas najwyższych, od dnia 1 czerwca 2020 r. mają możliwość kontynuowania praktycznej nauki zawodu. Jest to niezbędne w nabywaniu dalszego doświadczenia zawodowego i nawiązywaniu cennych kontaktów zawodowych. Młodzież przygotowuje się do egzaminów zawodowych i w niedługiej przyszłości do poszukiwania kolejnej pracy. Wielu z nich będzie zmuszonych do przygotowania dokumentów aplikacyjnych, wielu pierwszy raz spotka się z pracodawcą podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Znajomość podstaw przygotowania CV, przygotowania się do rozmowy z pracodawcą na pewno doda pewności siebie, pomoże zapanować nad stresem związanym z nową sytuacją. Omówione podczas spotkania zagadnienia są ważnym aspektem w procesie poszukiwania własnego miejsca na rynku pracy. Ważnym elementem zajęć było poinformowanie o możliwości w razie potrzeby skorzystania z pomocy pracowników Młodzieżowego Centrum Kariery w Grajewie w przygotowaniu dokumentów aplikacyjnych.

Wsparcie jest realizowane z zachowaniem wymogów sanitarno-epidemiologicznych obowiązujących w związku z pandemią COVID-19.

Autor tekstu: Krystyna Rutkowska – doradca zawodowy MCK Grajewo
Zdjęcie: Magdalena Laska – wychowawca HP Grajewo

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej znajdziesz w Polityce prywatności. Dowiedz się więcej.